Home Algemene informatie

Algemene info

Op dit moment is Scouting de hoofdgebruiker. Iedere zaterdagmiddag is er opkomst van alle speltakken in de leeftijd van 4 -18 jaar. Er zijn dan circa 180 jeugdleden aanwezig, plus 30 leidingleden. Op de zaterdagavonden zijn 2 speltakken voor boven de 18 actief. Deelnemers zijn 30 leidingleden, oud-leidingleden en enkele ouders. Daarnaast zijn een 20-tal ouders actief betrokken als bestuurder, beheerders van het materiaal en voor het onderhoud. In totaal gaat het om 260 deelnemers.

Met regelmaat zijn er weekendkampen voor de jeugdleden. In de vakanties verhuurt Scouting de gebouwen en wel met name lokalen nummer 1 en 2, aan andere scoutinggroepen uit Nederland. De lokalen nummer 6 en 7 was daar door de staat van onderhoud minder geschikt voor. Zo maken er vooral in de zomervakantie (ook met Kerst/ Hemelvaart/ Pinksteren etc.) circa 6- 7 groepen met in totaal circa  300-400 andere scouts gebruik van onze accommodatie.

Bij het huidig medegebruik hebben we de afgelopen jaren enige beperkingen ervaren. Zo was er voor een tweetal rolstoelgebruikende deelnemers van het Handicafé een sanitair probleem. Ook werd onze accommodatie als ‘oud’ ervaren. En dat is ook zo. Het bestaande gebouw is reeds meer dan 30 jaar oud en voldoet niet meer aan de eisen van deze tijd. Ook mede door invoering van de speltak Blauwe Vogels (dit zijn scouts met een verstandelijke en/of lichamelijke handicap) is aanpassing cq vernieuwing dringend noodzakelijk. Een tweede reden is dat in onze visie op het toekomstig medegebruik van onze faciliteiten een belangrijke voorwaarde is Scouting meer te integreren in de huidige maatschappij. Over wat met medegebruikers reeds bereikt is en nog te bereiken valt leest u meer in de rubriek Plannen.

plattegrond

Laatst aangepast op vrijdag 09 augustus 2013 09:05

Copyright © 2013 Vereniging Scouting Buys Ballot Epe/Heerde. Alle rechten voorbehouden.