Home Samenwerking Stichting Koppel

Stichting Koppel

Koppel

Stichting Koppel uit Epe is een organisatie die zich richt op welzijn, educatie en kinderopvang. De stichting ontwikkelt, ondersteunt en voert lokaal welzijnsbeleid uit. Koppel levert daarmee een bijdrage aan het verbeteren van de leefsituatie en leefomgeving van (groepen) mensen binnen de gemeente Epe.

Koppel richt zich daarbij op kinderopvang, buitenschoolse opvang, peuterspeelzalen, jongerenwerk en straathoekwerk, Moluks en Turks sociaal en cultureel werk en wijkmanagement.

Koppel heeft al ervaring met verschillende varianten van BSO. Een natuur BSO is een goede aanvulling op de bestaande activiteiten. Koppel is verantwoordelijk voor het pedagogisch concept van de natuur BSO. Een BSO stelt eisen aan de ruimte en inrichting van het gebouw en een natuur BSO stelt ook eisen aan het omliggende terrein. Het scoutingterrein voldoet aan de eisen van Koppel en bij de ruimteverdeling in het gebouw zal rekening worden gehouden met de wettelijke eisen alsook met de eisen en wensen van Koppel. Koppel heeft een natuur BSO voor ogen zoals deze reeds in Noorwegen plaatsvinden. Kinderen zijn daarbij zoveel mogelijk buiten en bij echt slecht weer binnen. En binnen zijn wel de voorzieningen aanwezig, zoals de sanitaire voorziening.

Momenteel werken er 80 medewerkers bij Koppel.

Laatst aangepast op donderdag 17 maart 2011 23:41

Copyright © 2013 Vereniging Scouting Buys Ballot Epe/Heerde. Alle rechten voorbehouden.