Home Het Project

Het Project

Het doel van het project is enerzijds het opknappen van een gebouw, zodat we als Scouting er weer tientallen jaren mee vooruit kunnen en onze doelstellingen vanuit deze voorziening kunnen realiseren. Graag doen we dit samen met andere gebruikers, zodat ook anderen kunnen meegenieten van de mooie locatie van het scoutingterrein. Voorwaarde daarvoor is dat het gebouw ook geschikt is voor andere gebruikers. In de eisen en wensen die we aan het gebouw stellen houden we daarom nadrukkelijk rekening met de wensen van Koppel. Zo wordt voldoende toilet- en doucheruimte gepland welke eenvoudig is te reinigen door wanden op pootjes en zwevende toiletten plus een mindervalide toilet. Een dergelijk toilet is zowel van belang voor de scoutingspeltak de Blauwe Vogels als voor mogelijke mindervalide kinderen van de BSO en mindervalide klanten van De Passerel. Ook plannen we eenvoudig te reinigen vloeren in de lokalen, voldoende berg-/kastruimte en veilige materialen voor de kinderen, die door ouders aan scouting en BSO worden toevertrouwd. Voor de BSO houden we bij de renovatie rekening met de wettelijke eisen die er voor een BSO zijn en voor scouting houden we rekening met de adviezen van Scouting Nederland. De Passerel is later aangehaakt. De Passerel zal bij de inrichting van het gebouw worden betrokken.

Koppel en Scouting zijn beide enthousiast en overtuigd van de haalbaarheid van de natuur BSO op de locatie van Scouting. Het terrein is mooi gelegen tussen Epe en Heerde. De eerste reacties vanuit de gemeente Heerde, de provincie Gelderland en enkele politieke fracties van de provincie, Epe en Heerde, die ons terrein hebben bezocht, zijn positief.

Naast Scouting en Koppel staat de zorginstelling De Passerel als derde partij nadrukkelijk open voor samenwerking.

Laatst aangepast op donderdag 17 maart 2011 23:17

Copyright © 2013 Vereniging Scouting Buys Ballot Epe/Heerde. Alle rechten voorbehouden.