De Explorers

De Explorers zijn jongens en meisjes van 15 t/m 18 jaar, die zelf hun eigen programma maken. Uiteraard ondersteunt en helpt de (bege)leiding hier mee, onder het motto: is het haalbaar dan is het uitvoerbaar.

Intro foto Sherpa'sWat doen Explorers?

Onder begeleiding maak je je eigen programma. Behalve (scouting)activiteiten bij de blokhut, zoals een hangmat knopen of een videomarathon, trek je ook de wijde wereld in. Een hike, of op kamp in Tsjechië, je bepaalt het helemaal zelf! Grensverleggend dus!

Hoogtepunten zijn het zomerkamp en de jaarlijkse Jota (Jamboree on the Air)!

Uiteraard ontbreken de diverse weekendkampen niet. Het zomerkamp vindt in de regel plaats in het buitenland en duurt ongeveer een week.

Wanneer en waar?

De Explorers hebben opkomst op zaterdagmiddag, van 14.00 uur tot 16.30 uur. Deze opkomsten zijn op ons scoutingterrein ‘De Huve’ aan de Kooiweg in Heerde.

Ben je nieuwsgierig geworden en wil je een keer komen kijken? Dat kan, kom gerust eens langs!

rowans2Voor meer informatie:

Contact met de leiding van de Explorers: