Opkomst 2 februari 2013

Haaaai,

Vandaag hebben we ovens van leem gemaakt. Het was buiten niet koud maar de leem was wel koud. De ovens zijn erg goed gelukt en volgende week gaan we er iets in bakken. Tussendoor hebben we nog thee gedronken en het heeft echt mega super hard gehageld.

-XXX-

De AlpenKoeien

Opkomst 26 januari 2013

Hoii,

zaterdag hebben we eerst vlaggenroof gedaan in de sneeuw. De vlaggen waren wit en dus bijna niet te vinden. Ook was het erg koud. Daarna hebben we lekker warm marshmallows geroosterd. Toen we dat hadden gedaan en thee gedronken gingen we het moordspel doen. Dan moest je de plek, het moordwapen en de moordenaar raden. Toen gingen we sluiten en gingen we weer naar huis.

Liefs,

De AlpenKoeien

Opkomst 15 december 2012

Hey meiden!

De opkomst was weer heel erg gezellig.
Nadat Sophie en Elise de opening hadden gedaan deden we buskruit, en daarna gingen we naar binnen.
Daar deden we eerst een leuk spel; je moest aan een tafel zitten en een tekening maken van degene die voor je zat. Elke keer tekende je iets (eerst de vorm van het hoofd, toen de ogen enz.) en dan verschoof je van plaats. Je tekende dus elke keer van iemand anders een deel van het gezicht. Dit was heel grappig omdat iedereen snorren en dat soort dingen ging tekenen.
Toen gingen we kerstkaarten maken. Voor iemand van de scouting bijvoorbeeld, of iemand anders. Daar kon je glitters en een foto van toen we het oude clubhuis met graffiti gingen versieren op plakken.
Daarna gingen we nog een spelletje doen. We gingen met z'n allen in een kring zitten en iedereen kreeg een kaart. Janniek pakte steeds een kaart. Als de kaart zwart was moesten alle mensen die een zwarte kaart hadden een plaats naar rechts opschuiven. Als ze een rode kaart pakte moesten alle mensen met een rode kaart een plaats naar links opschuiven. Wie het eerst weer op zijn eigen stoel zat had gewonnen. Maar het telde niet als je dan op iemands schoot zat, en als er iemand op jouw schoot zat mocht je niet verplaatsen.
Na dat spel gingen we nog een spel doen! De leiding zei een naam en dan een dier erachter. Dat kon een vis, olifant of krokodil zijn. Bij vis moest je je mond open en dicht doen en degenen naast je moesten vinnen maken. Bij krokodil moest je met je handen een mond maken en degenen naast je moesten oogjes op je hoofd maken. Bij een olifant moest je een slurf maken en degenen naast je oren. Als je het verkeerde deed was je af.
Ten slotte deden we corvee en gingen we sluiten. Toen was de middag alweer voorbij!

xxx Nina.

Opkomst 24 november 2012: Vuur

Hallo allemaal,

We gingen zaterdag eerst openen zoals normaal.

Daarna kregen we een hulpleiding Larah.

Omdat Steffanie en Irene er allebei niet waren.

We moesten eerst zelf een vuur maken, en je kreeg alleen maar een doosje lucifers.

De andere spullen die je nodig had moest je zelf ophalen.

Het was eigenlijk een soort wedstrijdje wie als eerste het touw had doorgebrand, als je dat had gedaan dan mocht je broodjes gaan bakken.

Het groepje met Anne, Sophie, Nina, Lisanne en Roelke mocht dat als eerste doen.

Toen we dat hadden gedaan en hadden opgeruimd, mochten we zelf een spel uitkiezen wat we gingen spelen.

Dat werd Hollandse leeuw.

Daarna gingen we een spel doen en dat heette ninja.

Dat is een spel waarbij je in een kring moet gaan staan en iedereen neemt een ninja houding aan, iemand mag dan in één ninja beweging met geluid iemand naast je proberen op de hand te slaan, de ander mag dan wegspringen.

Als dat is gelukt is die gene af.

Toen we daarmee klaar waren gingen we weer sluiten, dat deden Leonie en ik

En ten slotte mochten we weer naar huis toe.

Het was weer een leuke opkomst.

Groetjes Margriet (Alpen koeien)

Opkomst 17 November 2012

Hallo padvinders,

We gingen zaterdag als eerst openen daarna gingen we
naar het bos en daar werden we in twee teams verdeelt het ene team
kreeg een blauw lintje om en het andere team kreeg een roze lint om.
Ieder team had een eigen vlag (een theedoek) die moest je verstoppen
als je dat gedaan had moest je elkaars vlag zoeken maar het team kan
zich verdedigen door elkaar lintje kapot te trekken. Daarna gingen
we weer terug naar het clubgebouw. Daar gingen we in een kring zitten
in je ronde, elke ronde mocht om de beurt met een dobbelsteen gooien
bij 1,3 en 6 mocht je een etenswaren van de tafel pakken na een aantal
keer gooien had ieder ronde 5 producten daar moest je iets van koken.
Wij hadden aardappels met spek, paprika, maïs en ham - kaassaus, een
andere ronde had prei, maïs, courgette en macaroni en de andere ronde
had rijst met kerrysaus, kip en gehakt balletjes. Toen we klaar waren
met koken gingen we het op eten en daarna moesten we afwassen en toen
ging heel per ongeluk het water een beetje over de rand en toen
moesten alles naar een putje voeren met een trekker. daarna gingen we
sluiten toen we dat gedaan hadden gingen we lootjes trekken en toen
moesten we naar huis. Het was een hele leuke opkomst !!!

Groetjes Roelke.

Opkomst 15 september 2012

Hallo allemaal,

Vandaag was de eerste normale opkomst. We begonnen met openen en daarna gingen we in het bos een smokkelspel doen. Hierbij moest je zilverklompjes naar de overkant van het pad brengen, maar onderweg kon je door de douane worden getikt en gefouilleerd. Charlot had gewonnen door 9 zilverklompjes te verzamelen. Vervolgens gingen we thee drinken en kwam Suzanne nog even zodat we haar een afscheidscadeautje konden geven. Tijdens de thee namen we ook afscheid van Maaike en toen werden de rondes bekend gemaakt. Nadat iedereen een leuke naam had bedacht gingen we een bord schilderen met onze rondenaam erop. Hierna gingen we nog wat ideeën opschrijven voor het nieuwe seizoen en daarna gingen we sluiten.

Liefs Anne

Namens De Hippe Hertjes