Groepsinformatie

intro blauwe vogels

Iedereen kan meedoen aan het scoutingspel. Want ook kinderen met een verstandelijke beperking kunnen een tocht lopen, leren pionieren of leren samenwerken. Daarom bij Scouting Buys Ballot vanaf januari 2009 een nieuwe speltak:

de Blauwe Vogels

Voor kinderen met een verstandelijke beperking vanaf 8 jaar.

De verschillen tussen kinderen met en zonder een verstandelijke beperking worden groter naarmate de kinderen ouder worden. De interesses en mogelijkheden lopen steeds verder uit elkaar. Voor een juiste beeldvorming over en integratie van kinderen met een verstandelijke beperking (de Blauwe Vogels) is bewust gekozen voor een opkomst tegelijk met alle andere speltakken. Om de week op zaterdagmiddag van 14.00 tot 16.30 uur.

Deze speltak wordt geleid door voldoende vrijwilligers, dus aan enthousiasme geen gebrek. Maar de leiding heeft ook aantoonbare ervaring/affiniteit met de doelgroep, voor de juiste begeleiding van de kinderen met een beperking. De grootte van de groep is beperkt (8 kinderen), waardoor er voldoende aandacht is voor de individuele wensen van het kind.
Met de indeling van de Blauwe Vogel groep wordt onder andere rekening gehouden met de leeftijd van het kind, de beperking(en), maar vooral ook de mogelijkheden van ieder kind.

Een kind aanmelden is heel eenvoudig: Via het aanmeldformulier. Indien nodig komt een deel  van de leiding eerst thuis kennismaken en worden de (on)mogelijkheden  besproken, uitleg gegeven over bijvoorbeeld de proefperiode en is er ruim aandacht voor de ‘eigen aardigheden’ van het kind.
Voor informatie over scouting Buys Ballot en de Blauwe Vogels:

Contact met de Blauwe Vogel speltak:

Meer informatie en nieuws: